Fuskis med Alva


Slutade tidigt idag så passade på att promenera bort till fritids och hämta Alva. Eftersom jag inte hade någon bil tillgodo tog vi en promenad i det härliga eftermiddagsvädret. 

Vi brukar göra lite "fuskisar" som vi kallar det när det bara är hon och jag. Så när vi närmade oss butiken mellan skola och hemmet började hon berätta hur mycket hon gillar när vi gör fuskisar. Hon visste precis hur hon skulle formulera sig för att vi skulle ta en titt i affären. Ut kom vi med vars en glass och en fuskis hemlis rikare. 

Alva valde en strutglass med jordgubbssmak och jag testade den nya Nocco glassen. Var helt ok i min mening. 




Utöver myspromenaden med Alva har hon haft sin show med kören och jag blev invald till styrelsen på bostadsrättsföreningens årsmöte. Kommer bli ett spännande och utvecklande år där för mig, så heja mig! 
Hur har din dag varit? 

Until next time, 
"För att klättra högt, måste du börja lågt."
– Jiddu Krishnamurti








Livet, Målsättningar | Alva, fuskis, styrelseuppdrag, årsmöte | |
#1 - - Jennysvardag:

Så roligt att ni gör fuskisar när ni går hem från fritids ibland. Så härligt väder som ni hade i går. Här var det kallt

Svar: Får passa på när vädret tillåter det. Är rätt duktiga på att ta bilen annars 🙈😁
Evelina Långström

#2 - - Anonym:

Var bor ni som har härligt väder, haha? Här har det regnat en vecka typ.
Mysigt att fuska lite tillsammans. Här var dagen lugn, gjorde inte allt för mycket.

Svar: Vi bor i Skåne, Eslöv. Har hittills varit den enda fina dagen denna veckan. Hoppas på fint nu under Helgen. Var bor ni?, 🥰
Evelina Långström

#3 - - Jenny:

Åh va mysigt det låter!!
Min mamma och jag hade något liknade för oss när jag var liten och jag minns det med kärlek i hjärtat. Det är de här små sakerna som fastnar och sätter guldkant på barndomen!

Så härliga och somriga bilder :)

Kram kram

Svar: Ååh vad mysigt att ni gjorde något liknade. Hoppas Alva också kommer minnas dem med värme i hjärtat 🥰

Kram. 💕
Evelina Långström

#4 - - Amanda :

Men så roligt att du belv vad grattis ☺️ alltid kul att ta en fuskis i bland har inte provat den nya nocko glassen alls är mer för mangnum ☺️

Svar: Tack! Håller med, Glass med choklad är ju det bästa 😋
Evelina Långström

#5 - - Moa Larsson:

Det är något alldeles speciellt med de här "fuskisarna" som man får unna sig då och då. Och så lyxigt med lite egentid tillsammans! Kan tänka mig att jag och Lilla My kommer stå för många fuskisar framöver när lillebror har kommit till världen ❤️

Svar: Dem är verkligen så mysiga 🥰
Vad kul med syskon! När är du beräknad? 😁
Evelina Långström

#6 - - Johanna:

Brukar också fuska med barna ibland ! Det är ju så mysigt ;D dom uppskattar de verkligen ! Så härligt väder ni hade !här har de verkligen varit så trist bäst r

Svar: Så kul att ni också kör fuskisar! Dem är så mysiga 🥰
Evelina Långström

#7 - - Emma:

Åh vad mysigt ni hade det! Vilken bra idé av dig speciellt när hon blir så glad! Den nocco glassen är riktigt god!

Svar: Ja visst är det 🥰 får se om jag testar den en gång till 😂😝
Evelina Långström

#8 - - Hanna Karlsson:

Vad roligt att göra såna fuskisar. Det behövs, det blir så mycket roligare. Jag har inte testat Noccos glass, kanske gör det någon dag.

Svar: Ja, Skapar fina minnen tillsammans är alltid viktigt 😚
Evelina Långström

#9 - - jessica:

den där fuskisen lät som en mycket mysig tradion ^^ . och jösses måste bara säga att du fick väldigt fina foton från dagen, sån vår och sommar känsla love it <3

Svar: Tack! Ja verkligen, det gäller att passa på när vädret tillåter 😁😚
Evelina Långström

#10 - - Elin:

Fuskisar får man göra ibland. Jag har testat glassen Juni. VEt inte om den är en "nyhet" för i år eller om den har funnits. Den var inte heller så himla märkvärdig. Men god var den. Strut med vanilj & jordgubbs sylt eller eller va dom kallar det.

Svar: Tack för tipset! Ska titta efter den nästa gång 😁
Evelina Långström

#11 - - Sarah:

Jag tycker ni gjorde helt rätt i att köpa glass :) Tråkigt att du bara tyckte att den var helt okej.

Svar: Ja, nästa gång får hon välja åt mig 😁
Evelina Långström

#12 - - Linda:

Så mysigt💕. Jag och min mamma gjorde ungefär samma, hon och jag promenerade alltid från fritids och det var bus och lek på vägen☺️. Här har det regnat hela dan, men det är skönt tycker jag med tanken på torkan ifjol.

Svar: Vad mysigt att ni gjorde liknande med fuskisar och kul när minnet av det sitter kvar 🥰
Evelina Långström

#13 - - Madde:

Klart man ska ha lite glass då vädret tillåter det. Du verkar ha haft en bra dag, och att det händer en del i ditt liv

Svar: Dagen var jättemysig 🥰
Evelina Långström

#14 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så mysigt det låter, och även fint tycker jag att ni gjorde lite fuskis tillsammans. Spännande att jobba så där med bostadsförmedlingen också :D. Barnkör gick jag på som barn, kan sakna det än idag :)

Svar: Tack! Alva tycket det är kul men har valt att gå vidare med bara teatern till hösten och eventuellt testa fotboll igen ☺️
Evelina Långström

#15 - - Amanda:

Vilken härlig eftermiddag med sol. Här har vi inte haft någon sol, gott med glass klart man ska njuta av de :)

Svar: Veckans hittills ända fina dag 😁 Hoppas på fint nu under Helgen
Evelina Långström

#16 - - Kamilla:

Mysigt att göra fuskisar med barnen. De livar upp vardagen lite extra. Spännande med ditt nya uppdrag all lycka till.

Svar: Tack så mycket. Ska bli kul 😁
Evelina Långström

#17 - - Marie:

Oh så mysigt att ha sina fuskisar =D, det gör ni helt rätt i

Svar: Mums ☺️
Evelina Långström

#18 - - Michelle :

Nu var det ju typ en hel vecka sen jag pt glass så blir ju sjukt sugen på feta jag med :)

Svar: Do it 😁
Evelina Långström

#19 - - Sandra:

Oh vilket härligt väder, så såg det inte ut hos oss under denna vecks vill jag lova ❤
Mysigt med en fuskis, det gjorde jag och dottern igår 😉

Svar: Enda dagen som det inte regnat på 😁👍 fuskisar är så mysiga 🥰
Evelina Långström

Upp