Trött och tanksprid

Tidiga fredag..
Har lovat att hjälpa till med en grej ute i Stehag så det blev till att ställa klockan på kvart över åtta idag! Jisses!
Jag minns inte när jag senast ställde väckarklockan så här tidigt.
Brukar ni också få vissa känslor så kan påminna er om något annat? Som idag när jag vakna -Alva väckte mig innan klockan skulle ringa - och jag var helt varm i kroppen, trött och kände mig helt tom inombords. Då slungades jag i mina tankar tillbaka till hösten/vintern 2007. Jag hade nästan precis börjat min frisörutbildning i Danmark och var tvungen att gå upp typ så där fem varje morgon! Fy fan vad jag var trött, kände mig ständigt som en vilse zombie.
Jag somnade många, många, många gånger på tåget in till Danmark och vaknade upp allt för många gånger vid tågets slut station. Trots att jag hoppat av på fel station många gånger och fick åka tillbaka med nästa tåg så kom jag konstigt nog aldrig försent. Då i allafall.

Den känslan vaknade jag upp med i morse, till de minnena. Och jag är fortfarande svintrött trots att jag tagit mig en låång dusch och nyss ätit frukost. Det kan kanske ha med att vinden börjar bli kyligare och för att jag ställt in mig på att nu är snart hösten här. Då kommer tankar ofta tillbaka till mig, när en årstid ändras och tiden känns flyga snabbare förbi. För vid varje höst påbörjar jag oftast något nytt - skola/utbildning, jobb, förhållande m.m. Men inte i år. Nu är jag mammaledig och har världens underbaraste pojkvän vid min sida, världens mysigaste familj. Så i år står allt still.
Tänk, det är snart tre år sedan jag påbörjade min frisör utbildning. Tre år och än idag så är jag inte klar... Och den utbildningen jag gick då varade ett år... Men men, någon gång i livet ska jag bli färdigutbildad frisör. The dream keeps coming back to me. Kanske börjar jag plugga nästa höst?

Se här, det blev visst ett litet inlägg trots allt så här på morgonkvisten. Nu ska jag duka undan frukosten, fixa mig och sedan bege mig mot Stehag City! Hoppas er fredag blir supermysig!
/ Eviie
Livet som Evelina Långström | |
Upp