Tillbaka till vardagen

Sommarloven är snart helt slut här och vardagen ska återfå sina dagliga rutiner.
 
Mycket har hänt sedan sist jag bloggade. Jag har under de senaste två veckorna funderat på hurvida jag ska göra med bloggen - gynnar bloggandet mig eller ska jag lägga det helt och hållet på hyllan?
 
Av inlägget att döma, kan du nog gissa hur funderandet gick...
 
Alva började i förskoleklass den 16 augusti och på tisdag nästa vecka börjar Vilmer på förskolan igen. Han har haft lite mer än tre månaders sommarlov. Han skulle egentligen börjat för två veckor sedan men då vi helt plötsligt bestämde oss för att byta förskola ändrades det. Lagom till dag två på inskolningen kom både Patrik och jag på att vi AVSKYDDE förskolan vi bytt till!! Så, det blev till att ringa både placeringsenheten och förskolechefen för gamla förskolan och be om att få tillbaka vår plats där. Turligt nog fick vi plats så han börjar nästa vecka igen :)
Hett tips till er som funderar på att byta förskola: Säg inte upp er plats innan ni besökt den nya förskolan.
 
Vi har flyttat in i vårt hus och vi verkligen STORMTRIVS! Vi har stora lekvänliga ytor, ett stort lekrum och TVÅ soffor!! Köket är en dröm att laga mat i, och jag kan stå i köket och fixa med maten samtidigt som jag tittar på tv OCH ser barnen leka i trädgården! Hur bra är inte det liksom?!
 
Maja har hunnit bli 6 månader och 8,3kg tung. Hon har också lärt sitt att sitta några sekundrar själv :)
 
Jag slänger in lite bilder från sommaren så hoppas jag att vi hörs av snart igen :)
Glöm inte att gilla mina inlägg och lämna gärna en kommentar eller två!

 


Ta hand om dig!
/ Evelina

 
 
Huset, Livet | |
Upp