Barn och GLASS!

Är vi ensamma om att ha problemet med barn som springer till frysen hela tiden? 🍨 Det tror jag inte.

Klockan är 9 på morgonen och ingen har ätit frukost ännu. Jag ligger i soffan och kollar igenom instagram och Facebook varvat med sökningar på barnrum på Google. Plötsligt hör jag att någon öppnar frysen och tar en glass för att sedan smyga in i mitt syrum och gömma sig. Jag reser mig, går efter och tar glassarna från barnen samtidigt som jag lovar dem att dem får dem senare idag. Resultatet = 2 kids som surar och vägrar äta frukosten...

Det är nu senare på dagen och än en gång hör jag hur frysen öppnar sig och att barnen sen smyger in i mitt syrum. Tänker nu - dem har ätit, det är lov så vi låter det vara -så jag fortsätter med mitt.
Resultatet = 2 kids som tror att det är ok att hämta glass hur som och innan jag vet ordet av det har dem slukat 3 glassar var 😂🙈


 

Det kvittar liksom hur vi gör - någonstans blir det sura miner. Lite som härskartekniken "Dubbelbestraffning" med citatet "damn you if you Do and damb you if you don't"

Hur hanterar ni dessa stunder hemma? Med kompromisser, fasta nej eller låter ni dem äta fritt? Dela gärna med dig! 🌸

Livet | |
Upp