Solsken!

Termometern står på 11°, årets första cykeltur gjord och halva inlämningsuppgiften är nu klar.

Livet leker med andra ord. Senaste dagarna har varit så energirika! I söndag åkte vi på utflykt med kusinerna till en skog vid höör, där grillafe vi korv, promenerade och bara njöt av det härliga vårvädret. Igår satt jag hemma och skrev på inlämningsuppgiften men tog en paus för en promand med en podd (Arbetsrätt) i lurarna. Och idag har jag suttit på biblioteket med Katarina och jobbat på. Egna dagar med hemmaplugg i kombination med solen ger mig så mycket energi!

Idag är det Vilmers 5 år dag! I present fick han en surfplatta, Lego (batman) och spelet Tjuv och polis som han önskat sig. Att få en surfplatta var han inte alls beredd på och egentligen inget att uttalat sig att önska men vi kände att eftersom Alva fick sin när hon fyllde fem (förvisso önskade hon en) så ville vi göra det rättvist. Att fylla 5 är stort! Sen kommer den såklart att ta bort en hel del bråk om tvn här hemma mellan han och Maja, något som vi ser fram emot att slippa agera medlare i! Denna eftermiddag kommer jag njuta med mina barn. Vi ska bygga Lego, spela spel och lära Vilmer hur surfplattan fungerar.

Tänk, nu har alla barnen fyllt år. Det är en bedrift i sig kan jag tycka, att ens orka dona och fixa med alla födelsedagar. Alva fyllde 9år den 23/2, Maja fyllde 3 igår (25/2) och nu Vilmer idag (26/2). Det är bra planerat va? 😂. På lördag har vi de sista firandet, då blir det först en liten lunch med släkten och efter det bär det av till Leos lekland med alla kusinerna! Ska bli jättekul, tycker barnen!

 
 
 
 
Livet | 3 år, 5 år, 9 år, Lekland, födelsedag, skogen, utflykt | |
Upp