Kanske världens...

Maja har kommit in i tre års trotsen och det märks här hemma. Allt blir fel, hon är ingen bra förlorare i spel utan gråter, skriker och låter alla visa hur missnöjd hon är med resultatet.

Vilmer som är fem år, har förstått att han - måste- lpte henne vinna för att få fortsätta spela vidar, för husefridens skull. Det tycker jag är jättetråkigt och synd. Samtidigt känner jag att han är världens bästa storebror som låter Maja vinna. Precis, som Alva gjorde till honom när han var tre år. 

Just nu har Vilmer tagit med sig en ledsen Maja till vår säng och låter henne titta på hans surfplatta. Jag är så stolt över hur snäll han är mot lillasyster som just nu genomgår en av de tuffaste kriserna - tre års trotsen - där hon nu upptäcker att allt inte kretsar runt henne. 
Being a hero 💕




Livet | Storebror, lillasyster, maja, treåring, treårstrots, vilmer | |
#1 - - Emma:

Vet hur det är! Sonen är också i trotts nu och blir arg för minsta lilla. Men vilken snäll bror hon har

Svar: Intr alls kul med trosten 😂
Sänder styrka till dig 🥰
Evelina Långström

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Svårt det där när man inte förstår hur man ska hantera sina känslor. Mycket liknade för en lite som för en tonåring. Misstänker skarpt att det är samma hormoner i olika doser ;). Tur ändå att det där med spel oftast växer bort ;)

Svar: Haha! Det lät väldigt trovärdigt för minitonåring är hon. Inte ens 9 åringen är så pass 😂
Evelina Långström

#3 - - Hanna Karlsson:

Vilken fin relation de har. Vi fick också göra så med Ida ibland. Låta henne få som hon vill för att det skulle bli lugnt. Gillar det inte egentligen men vad gör man.

Svar: Samma! Vad gör en liksom. Höra skriket eller få tyst på ungen? 🙈 Haha 😅
Evelina Långström

#4 - - Amanda:

Vilken fin storebror hon har som ändå finns där och hjälper henne. 3 års trotsen är inte rolig men jag hoppas den snart är över för er :)

Svar: Det är han verkligen (vissa stunder på dagen😅)
Evelina Långström

#5 - - Jennysvardag :

Vilken snäll storebror han är, dålig förlorare kan man ju vara oavsett vilken ålder som man är i 🙈 mysigt att ha. Tog med henne till sängen med paddan

Svar: Haha, ja det är jag ett "bra" exempel på 😂😅 Ja det var han 🥰
Evelina Långström

#6 - - Sarah:

Det där med trotsen låter jobbigt :/ Hoppas det går över snart :)

#7 - - Pärla:

Men vilken fin storebror, var stolt! Hoppas trotsen släpper snart så det blir lite lugnare.

Svar: Hoppas det 😬😍
Evelina Långström

#8 - - Amanda :

Åh när dom små har tre års tråts är det inte kul alls ❤️ men vad fint att dom har en bra relation

Svar: Det tycker vi med, så länge sen varar 😂😅
Evelina Långström

#9 - - Sandra:

Vilken fin syskonrelation de har ❤ mina barn har lika och jag blir så glad varje gång jag ser dem ihop 😒
3-års trotsen är tung för alla inblandade.
Vi har däremot aldrig låtit lillebror vinna och det får vi höra idag då han blir superarg när han förlorar och han tycker det är orättvist att inte han som är minst får vinna haha...

Svar: Haha! Jag försöker att inte låta Maja vinna när vi spelar men de båda stora orkar inte med en skrikarg lillasyster så dem låter henne automatisk attt vinna 😂
Evelina Långström

#10 - - Kamilla:

Treåringar är ju inga hejare på att spela spel efter de regler som spelet egentligen har - de leker ju mest spel vilket en femåring kan bli tokig på. Så visst får man medla som vuxen. tyvärr blev det mycket ilska från vår äldsta när han inte fick spela som det var och lillebror skulle vara med som treåring. må så gott

Svar: Haha, ja det är en kamp det där 🥰😂
Evelina Långström

#11 - - Sara:

Verkligen fint av storebror! Mina har varit likadana mot sina yngre syskon och det värmer verkligen i hjärtat att se. Jag hade aldrig själv en sådan syskonrelation så detta betyder verkligen massor för mig <3

Svar: Visst gör det 🥰
Evelina Långström

#12 - - Sara Stödberg:

Det är så fint när de hjälper småsyskonen genom det jobbiga samtidigt kan jag ibland känna ett litet styng i hjärtat för, precis som du säger, de ska ju inte behöva backa själva för husfridens skull.

#13 - - Mirre:

Ohh drygt då trotsen kommer den är så jobbig, man vill inte vara i den alls, men det är ju tröstlöst men den lägger sig ju efter ett tag

#14 - - Michelle:

Det där med trotsåldern kan inte vara lätt . Men jag hoppas hon kommer ur den snart och fint att hennes storebror låter henne vinna 💕

Upp